Kapster: “Wilders heeft latex-allergie”

hand

Geert Wilders, de man met het onberispelijke kapsel, blijkt een latex-allergie te hebben. Dat zegt Maria van Tichelen, zijn persoonlijke kapster, wiens handen inmiddels zwaar zijn aangetast door het haarkleurmiddel (zie foto).

Maria is alweer enkele jaren de vrouw achter de blonde lokken van Geert Wilders. “Geert komt al acht jaar bij mij. Zijn vorige kapster weigerde op den duur om zonder handschoenen zijn haar te verven. En toen kwam hij bij mij terecht.”

De reden dat er zonder handschoenen gewerkt moet worden, is de latex-allergie van Wilders. Latex-allergie veroorzaakt jeukende uitslag en kan zelfs leiden tot een levensgevaarlijke peroperatieve shock. Daarom mag er geen enkel risico worden genomen bij het verven van Wilders’ haar.

Wilders is Maria’s bekendste klant. Haar klantenbestand telt verder geen Nederlandse politici. “Alleen bevriende politici uit het buitenland komen een enkele keer bij mij,” vertelt Maria vol verve. “Zo heb ik Nigel Farage al eens in mijn stoel gehad toen hij een bezoek aan Nederland bracht en een bad hair day had. En Geert heeft mij beloofd dat hij me in contact zal brengen met Donald Trump als hij ooit ons land bezoekt.”

Maar vindt Maria het niet buitengewoon lastig om zonder handschoenen te werken? “Natuurlijk zou het mij beter uitkomen als hij zijn natuurlijke haarkleur zou behouden,” geeft  de kapster toe. “Mijn handen gaan helemaal kapot aan het bleekmiddel. Maar de klant is nu eenmaal koning en als ik onze leider dan zie schitteren op tv, dan neem ik mijn kapotte handen graag voor lief. Ik beschouw ze als mijn offer voor het vaderland.”

Geef een reactie

