Beet in broekspijp asielzoeker: hond afgemaakt

hundBUDEL – Zondag 24 juli is een dag die Arnold Troost (32) niet gemakkelijk zal vergeten. Zijn hond Troy beet die dag namelijk in de broekspijp van een asielzoeker en moet van de politie worden afgemaakt.

Arnold verbleef dat weekend in zijn stacaravan in Budel en besloot een lange wandeling te maken met zijn hond. Rond 15:30 kwam hij langs het AZC in Budel-Dorplein, waar een groepje bewoners op straat rondhing.

“Ze gingen geen millimeter opzij toen ik er langs wou met Troy,” vertelt Arnold. “Ik moest me er echt tussen persen. Ik zag wel dat Troy zich niet op zijn gemak voelde, maar ik verwachtte niet dat hij iets zou doen.” De American bulldog gromde echter naar een van de bewoners en beet hem daarna in zijn broekspijp.

“Ik snap wel dat die man geschrokken was,” zegt Arnold, “maar er was toch niets ergs gebeurd? Ik bedoel, die broek zou ik hem heus wel vergoed hebben. Wat zal die helemaal gekost hebben? €5,30 in de Zeeman? En verder had hij alleen maar wat schrammen.”

De politie besliste echter anders. Nog diezelfde avond kreeg Arnold te horen dat zijn geliefde hond moet worden afgemaakt. “En dat terwijl Troy nog nooit eerder iets gedaan heeft,” zucht de verbouwereerde Arnold. “Maar die allochtonen zijn waarschijnlijk geen honden gewend. Troy heeft waarschijnlijk hun angst geroken. Bovendien hebben die mensen toch andere eetgewoonten en dus ook een andere lichaamsgeur. Ik denk dat Troy daar ook door in de war gebracht is.”

Op dit moment is Troy al in beslag genomen. “Maar ik laat het er niet bij zitten,” zegt Arnold strijdvaardig. “Het kan toch niet dat zo’n nieuwkomer belangrijker is dan een hond?”

Geef een reactie

