COLUMN VAN LEZER ‘LINKSGEKKIE’ (1)

Schermafbeelding 2016-07-28 om 10.55.21

Vandaag lees ik een stuk in mijn favoriete regionale ochtendblad. Ik lees op de voorpagina dat de Tweede Kamer woest is. Het eerste wat ik me daarbij afvraag is: de héle Tweede Kamer? Alle 150 leden? Het lijkt me sterk en in de rest van het bericht blijkt dat ook niet echt. Maar goed. De Tweede Kamer is dus woest, volgens mijn dagblad. Woest, omdat het College van de Rechten van de Mens heeft geoordeeld dat het COA onterecht een sollicitante afgewezen zou hebben. Het gaat hierbij om een 23-jarige moslima, die, volgens mijn dagblad, een hoofddoek en een lange jurk draagt. Ze heeft jarenlang bij het COA vrijwilligerswerk gedaan en solliciteerde er nu naar een vaste baan. Het COA wees haar af. Ze weigerde namelijk handen te schudden met mannen. Op pagina 2 van mijn dagblad staat een hele uiteenzetting over hoe en wat. Tegelijkertijd zie ik op een behoorlijk rechtse facebookpagina oren stomen, bekken schuimen en tanden knarsen. Een moslima die geen handen schudt! Zie je wel! Ze schudden geen handen! Schande! Weg met dat volk! Terug naar de zandbak! En de Tweede Kamer is ook woest. Woest, omdat het College voor de Rechten van de Mens zegt dat deze moslima onterecht is afgewezen. Woest, omdat het bij de Nederlandse normen en waarden hoort dat we elkaar de hand schudden. En ja, daar ben ik het mee eens. Wij schudden elkaar de hand in Nederland. Dat hoort bij onze normen en waarden. En de meeste moslima’s die ik ken, doen dat ook. Die geven anderen gewoon een hand. Bij gelegenheden waarbij wij dat ook plegen te doen. Maar de Tweede Kamer is woest. Woest omdat die ene moslima dat niet deed. Mensen, waar hébben we het over? Eén moslima die weigert handen te schudden en onze volksvertegenwoordiging wordt woest? 150 woedende parlementariërs? Schieten we niet een beetje heel erg door met zijn allen?

 

Neem nu die aanslagen in Duitsland vorige week. Een joch van 18 jaar koopt een wapen en schiet acht onschuldige, voornamelijk Turkse, jongeren dood in een winkelcentrum. Een in Duitsland geboren en getogen jongen van Iraanse afkomst. Gefascineerd door “schoolshootings” en de aanslag van Anders Breivik op Utøya. Een psychopaat? In ieder geval psychisch gestoord en vergelijkbaar met Tristan van der Vlis, die jaren geleden een vergelijkbaar misdrijf pleegde in Alphen aan den Rijn. Dat was een honderd procent Nederlandse jongen. Bij Van der Vlis werd niet naar religie gevraagd, Hij was een verwarde man. En daar was de kous mee af. Punt. Maar de Nanninga’s en Niemöllers van de vaderlandse bezorgde-burgers-pers vielen om het hardst over elkaar heen om te roepen dat hij een Iraniër was, een moslim! En hij zou Allahu Akbar hebben geschreeuwd! Alles wat ik van hem hoorde was in accentloos Duits” “Ich bin ein Deutscher. Ich bin hier geboren!” Verder zou hij volgens diverse ooggetuigen geroepen hebben: “Scheiß Ausländer!” De ene onbewezen complottheorie volgde de andere op, om maar te kunnen bewijzen dat hij een IS’er zou zijn. We zijn bijna een week verder en IS heeft de “aanslag” niet opgeëist. Daar waar ze er normaal als de kippen bij zijn. De aanslag is bij wijze van spreken nog niet gepleegd, of IS eist hem al op.

 

Dan nóg twee voorvallen: in dezelfde week pleegt een Syrische vluchteling een mislukte aanslag op een popfestival in Ansbach, ook in Duitsland. Hij blaast zichzelf op, maar verder geen slachtoffers. Gelukkig. In Würzburg vermoordt ook een vluchteling een vrouw met een machete. Een hakmes. Gruwelijk. En weer staat de wereld op zijn kop. Zie je wel! Vluchtelingen! ‘Ze’ blazen de boel op! Moord en doodslag! Wir schaffen das! Merkel heeft bloed aan de handen! Alle linksgekkies hebben bloed aan hun handen, want zij hebben dat tuig hier allemaal binnen gehaald! Is dat zo? Hebben Merkel en al die andere linksgekkies, waaronder ik, bloed aan onze handen? Vorig jaar kwamen bijna één miljoen vluchtelingen naar Europa. Over het algemeen Syriërs die voor oorlog en geweld vluchtten. Eén miljoen. Afgelopen week pleegden twee (waarschijnlijke) vluchtelingen gruwelijke misdaden. Twee op een miljoen. Waar hebben we het over? Die twee staan model voor de overige 999.998 vluchtelingen? Ik geloof daar niets van. Helemaal niets. En ik voel me nog steeds veilig. Ook “nu het steeds dichterbij komt”. Sommige anderen niet. Ik las op facebook: “Waar gaat het toch heen met de wereld. Ik kan niet eens meer veilig winkelen.” Kon u dat we  na de aanslag van Tristan, mevrouw? De kans dat ik omkom door een aanslag is één op 9,3 miljoen. De kans dat ik verdrink in een ligbad is bijna 13 keer zo groot: één op 685.000. En ik héb niet eens een ligbad.

 

Linksgekkie

Geef een reactie

