Vrouw duwt glurende glazenwasser van ladder

on

blog29.jpg

 

ROTTERDAM – Souhayla E.L. kreeg vrijdag de schrik van haar leven. Toen ze zich afdroogde na het douchen zag ze glazenwasser Jan O. tussen de jaloezieën door naar binnen gluren.

 

“Ik wist helemaal niet dat de glazenwasser zou komen,” vertelt Souhayla. “De afspraak was eigenlijk dat hij zaterdag pas zou komen. Anders had ik ook nooit een douche genomen rond die tijd. Maar goed, daarom hoeft hij me nog niet te begluren natuurlijk.”

 

De glazenwasser had al langer een kwalijke reputatie, aldus de jonge vrouw. “Mijn buurvrouw Rachida had me eerder al voor hem gewaarschuwd. Bij haar heeft hij een paar maanden geleden hetzelfde geflikt. En bij een andere buurvrouw ook al een keer. Toen kwam hij ook op een andere dag dan afgesproken. Meneer valt blijkbaar op lichtgetinte vrouwen.”

 

De ontvangst bij Souhayla zal Jan O. niet licht vergeten. “Ik schrok me rot natuurlijk,” vertelt de geboren en getogen Rotterdamse. “Ik heb snel een handdoek om me heen geslagen en toen viel mijn oog op een bezem die tegen de muur stond. Ik heb het raam geopend en hem met de bezem van de ladder geduwd. Echt, normaal zou ik zoiets nooit doen, maar ik was gewoon zo geschrokken dat ik instinctief gehandeld heb. Gelukkig woon ik maar op de eerste verdieping en is hij ergens in de bosjes gevallen.”

 

Glazenwasser Jan O. is er met de schrik en met wat kneuzingen en blauwe plekken vanaf gekomen. Over een paar dagen zal hij hoogst waarschijnlijk gewoon weer op zijn ladder staan. Alleen niet meer bij Souhayla. Zij en haar buurvrouwen overwegen een klacht in te dienen bij de politie.

Geef een reactie

