Cassettebandjes terugspoelen met potlood? Kijk uit voor RSI!

blog41

 

WEESP – Richard Vermunt heeft wel een heel opmerkelijk letsel aan zijn hand. Hij heeft RSI gekregen door cassettebandjes terug te spoelen met een potlood.

 

“Kijk,” zegt Richard trots, “dit is mijn verzameling cassettebandjes. Alles zit er tussen: André Hazes, Koos Alberts, BZN, Rubberen Robbie, Lenny Kuhr, Vanessa, Berdien Stenberg, José, Drukwerk, Anita Meyer, noem maar op. Mijn collectie is uniek. Sommige dingen zijn niet eens op cd uitgebracht.”

 

Maar op 21 juli sloeg het noodlot toe. Toen Richard een bandje van Fucks Fizz wou terugspoelen, brak de rewind-toets af. Het euvel bleeks niet meer te herstellen. Op internet kwam hij echter op een idee. “Ik zag op een plaatje op een nationalistische Facebookpagina dat je die bandjes net zo goed met een potlood kan terugspoelen,” zegt Richard. “Sindsdien spoel ik elke dag minstens 30 cassettebandjes op deze manier terug. Maar nu gaat dat dus niet meer.”

 

Richard trekt een pijnlijk gezicht. “Ik heb enorme pijn aan mijn hand. De dokter zegt dat het RSI is. Ik moet nu naar de fysiotherapeut om mijn hand weer goed te krijgen. Als dat tenminste ooit nog lukt… Ik hoop het maar, anders zou het een absolute ramp zijn.” Richard kijkt hoofdschuddend naar zijn kast vol cassettebandjes. “Ik krijg dit nooit meer bij elkaar op cd. Het móet goed komen!”

Geef een reactie

